torsdag 15 augusti 2013

Ops

Japp så hade det gått en vecka till då. Nästan hela sommaren har det varit fint men nu har vi faktiskt fått en hel del regn och åska. Det har varit riktigt surt på gräsmattan och lerigt i hagarna. Skulle lägga i bal åt kvigorna som går på andra sidan vägen och jag fick liksom vada i gyttja... kul! Helgen som var hade vi överaskningsparty för pappa som fyllde 70 år. Vi var på Herrgården och nästan hela tjocka släkten och en del annat folk var där. Det blev en trevlig kväll.

Jobbade i måndags då vi hade planeringsdag, både fritids och förskola var stängd. Lärarna skulle egentligen börja på tisdag men dom kom också. Vi är ju liksom inte så många nu så vi behöver kunna snacka ihop oss. Schemat har vi i alla fall fått till något sånär. Jag kommer jobba mest i 3-4:an i år. Sedan har vi fortsatt att flyttat möbler och datorer, alltså det tar tid sånt där. Man bara bär grejer hit och dit. Det kommer att bli trångt men vi får göra det bästa av situationen. Tur att förskolan fått hela mellanvåningen för det blir hela 31 barn där nu och många små. Vi har i alla fall hunnit med att låta ungarna blöta sig lite.

Eftersom jag jobbade på min lediga dag så blev jag ledig i dag i stället och eftersom det faktiskt inte regnat på hela dagen så kunde jag äntligen klippa gräset som växer så det knakar. Har även hunnit med att skura lilla bordet i ladugården, så nu är det bara resten kvar. I morgon åker vi till Frövi, tävlar lag i morgon kväll och individuellt på lördagen. Sara och jag samt några hundar blir det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar