måndag 16 december 2013

Utan ström igen

Nu slocknade allt igen, ändå blåste det knappt nu. Det har varit några blåsväder de sista veckorna. I första stormen klev Stefan upp mitt i natten och grävde fram aggregatet som snöat inne. Just när han slog på det lös hela byn upp. Det hade känts som att det var han som startade allt. Man hade gärna sett den minen.
Annars har det varit en intensiv vecka med två lucia och ett kalas. På torsdagskvällen körde ju 3-6 lucia i kyrkan. På fredagsmorgonen var de F-2 ornas tur att ha för alla på skolan. På lördagen hade jag kalas, då vi åt upp årets älgstekar. Vi var 18 personer så det gick åt en del mat.
Nu väntar två heldagar på jobbet med pyssel och måbra dag, snart lov. Jag blir ledig mer än två veckor, det blir ju ganska mycket jobb hemma förståss. Jag måste skriva klart min uppgift också, har väldigt mycket text. Det ska bara "kopplas" ihop nu. I går gick jag kurs för Lovisa och salsa var duktig som vanligt :) Idag var jag till Hallen och dammsög och då fick Uno träna lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar