måndag 9 februari 2015

1994

Vi byggde om i ladugården den varma sommaren -94. Jag kommer ihåg det för Emil är född då och jag vet att Stefan tog 10 pappadagar och jag inte såg röken av honom. Kanske såg han skymta förbi med Esse i byggartagen. Det gamla revs ut och ett helt nu ladugård byggdes. Det byggdes formar och gjöts väldigt mycket den där sommaren. Olle var två år och Barba tog med honom och badade. Sedan -94 har vattenrören på inredningen fungerat fläckfritt. Men förra helgen gick det hål på ett tjockt vattenrör vilket resulterade i att en stackars kossa fick stå mitt i regnet. Rörmokaren kom ju direkt på måndagen och bytte ut röret. Ja, så i helgen hände det igen ganska mitt emot det andra hålet. Så nu var det en annan stackare som fick stå i regnet. Precis hela foderbordet blev blött. Varför händer bara sånt på helgerna? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar