fredag 27 februari 2015

Det blev en konstig dag

I morse var allt som vanligt han åt bra och följde med på promenaden till Hallen. Han brukar ju alltid ligga i buren när de andra tränar men i dag ville han inte vara där. Han grävde och bet på grinden, han var med ner när jag skulle bygga och jagade tennisboll några svängar. Jag tränade med de andra och sedan gick vi hem. När vi kom hem gick han bara runt och gnällde. Han verkade trött men så fort han la sig så verkade det som han hade ont någonstans. Han traskade liksom runt och bara pep. Han har ju haft sina knölar en längre tid nu och vi trodde att vi skulle få ta bort honom före jul redan. Gammal har han varit i flera år nu och det var ofta han inte följde med oss ut på slutet. Däremot så smet han och länsade två soppåsar jag hade ute på bron häromkvällen. Så aptiten var god till slutet och vi har sagt hela tiden att vi ska åka in om han blir dålig. Snabbt beslut och vi hade tur att de kunde ta emot oss direkt. Emil följde med mig och det gick väldigt lugnt till när han fick somna in. Han blev 12 år den 20 januari. Jag har två ganska gamla hundar till här hemma det är ett elände med hundars ålder tycker jag. 



Mutfallets Klang "Zeb"
 20 jan 2003 - 27 feb 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar