måndag 16 februari 2015

Ännu en söt sak

Det är väldigt vad söta kalvarna är nu. Vi hade fått två tjurar på fredagskvällen. Sedan var det lugnt över helgen. I dag var jag ledig och då kom det två till. Dessutom låg det en sinko död där ute i morse. Det är inte helt lätt att få ut en stor ko som bara dött så där. Vet inte om det blivit nåt med kalven hon skulle kalva om ca 5 veckor. 

Annars har helgen gått fort. Förutom att gå i ladugården så hinner man inte så mycket förutom det vanliga som fixa mat och rasta hundar. På lördagen städade, tvättade och handlade jag. På söndagen var jag till hundhallen och städade, fyllde på diskmedel och tömde sopor. Hade salsa och Uno med mig som fick träna en snabbis. Böjd tunnel bakifrån var svårt, inte bara Uno som hade problem utan även Salsa. Idag har jag faktiskt pluggat lite och sedan tog jag en promenad till Hallen. Hyrde en timme och hann lätt träna alla, ja inte Zeb då men för han räcker det ju med att få sitta i en bur och lukta. Idag var det tunnel uppifrån och sedan satte jag upp gungan efteråt en sväng till Salsa och Uno.

                 Fin tjurkalv i boxen

        Dagens övning





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar