söndag 15 mars 2015

Helg

Har ägnat helgen mest åt ladugårdsjobb. Eftersom vi skickade några så har de flyttat djur typ hela veckan. Äntligen så blev det plats ledig i amman för småkalvarna. Vi flyttade in en på lördagen också så nu är det bara två kvar i boxarna. Det blev väldigt många boxar att mocka ur dock men det har jag gjort i helgen och börjat klippa svansar. Det har varit jättefint väder men kallt på nätterna, vilket betytt att skaren hållit i skogen. Vi har kunnat gått långa turen tack vare skaren bara. Man blir förvånad hur mycket snö det faktiskt är kvar. Annars har jag fortsatt med min inflytt i köket så sakteliga. Passar på att möblera om lite i skåpen och torka av allt. Konstaterade att kotavlan passar perfekt in vad gäller färg. Borde ha skrivit en processrapport men det har jag inte gjort. Fy karin! Tycker det är roligare att fläta band så nu har jag gjort i princip alla i boken. I dag drack jag årets första kaffe på bron, hade snoddas som sällskap. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar