tisdag 10 mars 2015

Lite mycket

Det blev lite hysteriskt mycket i några dagar. På fredagen eldade vi det sista och det var tur för sedan på lördagen var det nästan storm. På fredagen kom han även och satte kakel, det gick fort och blev väldigt bra. Både fårklippare och målare skulle komma på måndagen. Det betydde att jag behövde bygga fålla och göra iordning fårhuset. Vi tog in dem på söndagen och jag fick ta Stefan till hjälp för det hade börjat töa så mycket så de måste passera ett vatten. Är det något de hatar så är det att gå i vatten. Salsa och jag fick gå efter och fösa. Det var så mycket is också så man ville ju inte ha nåt spring in. Det gick bra i alla fall och klippningen gick snabbt och smidigt. Fick ju plocka ur köket en gång till och både elektriker och målare dök upp på måndag morgon. Man hinner liksom inte så mycket extra när man går i ladugården också. Hundarna har fått en skogspromenad bara och det är konstigt för det har töat mycket på åkrarna och så. I min skog är det fortfarande mycket snö i alla fall på de ställen där det växer ungskog. Det är ju något på gång i alla fall för det är en del vatten under all snö. En dag såg vi tre älgar varav en var nästan svart, jag har aldrig sett sån mörk älg förr. Pappa var snäll och kom och hjälpte till med att knacka bort gammalt kakel bredvid vedspisen. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar