lördag 21 maj 2016

Vie-Vie

Hämtade hem Vie på fredagen, Uno följde med. Åkte vid halv nio och kom hem vid halv fyra. Klarade mig således från den värsta trafiken, inte för att det var lite bilar för det. Hatar Stockholm när det gäller bilkörning. Lyssnade klart på "en man som heter Ove". Tror alla har läst boken eller sett filmen. Den där Ove påminner väldigt mycket om en person i min närhet som jag fick ett sms från just igår. Blev så full i skratt när jag läste det. Upplivade gamla minnen från tiden på Lunda då jag ju åkte över Lovön och passerade slottet och alla gamla bekanta skyltar till Hogsta och Lovö kyrka tex. Var nära att svänga in till Nockeby torg och kolla om bageriet låg kvar. Tina jobbar på Ekerö så jag slapp åka ut till Adelsö. Alldeles bredvid där hon jobbade brukade vi hämta spån på Lundatiden. Vi tog en liten promenad innan vi skrev på lite papper och jag for hemåt igen. Ringde försäkringsbolaget på vägen hem. När vi kom hem fick de först träffas ute på gården. Eftersom Salsa var riktigt sur så tog vi en promenad, så fort vi gick ut började det regna. Vi blev ganska blöta faktiskt. Vie tog det ganska lugnt och höll sig mest till mig, hon verkar vara en mysig tjej som kan säga ifrån men unviker onödiga konflikter. Snoddas som ju är jobbig och morrar åt allt blev lite paff när hon bara backade undan. Han är ju van vid salsa = smäller direkt. På kvällen låg hon i soffan som om hon aldrig gjort annat än legat i vår soffa.

Sms konversation





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar