lördag 3 september 2016

Danstjej på tre

Salsa blev halt i tisdagskväll, det hände något på promenaden. Hon såg allmänt vinglig och påverkad ut. Trodde nästan hon blivit ormbiten först. Men antagligen hade hon trampat riktigt illa. I två dagar satte hon inte ens ner tassen (det går ju liksom fortare på tre ben) Jag har lovat mig själv att inte rusa iväg till veterinären då det oftast är att kasta pengar i sjön. Jag vet ju hennes problem, de är kroniska och det är artros i tån. Hon har egentligen bara en tass som inte är drabbad. Jag vet också hur himla halt hon blir ibland. Det är bara det att sedan jag bestämde mig för att halvpensionera henne så har hon ju faktiskt hållt sig frisk. Efter fyra dagar så går hon riktigt bra på benet. Blir till att ta det lugnt ett tag till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar