onsdag 21 september 2016

Tierp och Sala

Var och tävlade både lördag och söndag. På lördagen körde Vie tre lopp och Uno bara ett. Jag orkade inte vänta på hans hopp 2:a. Vie strulade i slalomen i de två hoppklasserna. I agilityklassen fick hon 10 fel och kom 4:a. Uno diskade sig på att hoppa upp på A- hindret igen. På lördagen var Vie ganska osäker och frågade mest hela tiden vad jag menade. Drog jättedåligt på fram som jag tyckte fungerade så bra förra helgen. Kändes som ett steg tillbaka på något vis. Var in på Jula på vägen hem och köpte nya bits till skruvdragaren. Sedan ångrade jag mig som attan att jag inte köpte en skruvdragare som de hade bra pris på. På söndagen var jag till Sala och trots att det bara var två lopp var och inte alls många starter så blev det en väldigt seg eftermiddag. Resultatmässigt gick det blandat. Uno diskade i båda men gjorde delar av banorna väldigt bra. Synd på agilityklassen då jag var sjukt nöjd med starten. Han diskade sig för han missade ett hinder efter gungan. Vie gick runt båda men hade lite fel. Inget strul i slalomen och drog bra på upploppen. Så det var ändå bättre än på lördagen. Jag gillade inte banorna varken på lördagen eller söndagen. Det var samma domare så nu får jag väl lägga till den till domaren på listan "som gör banor som jag inte gillar". Jag vill ha valmöjligheter på banorna, det tyckte jag inte att man hade nu. Ganska taskiga linjer som bara kunde lösas med svåra bakombyten. Då blir det lite lätt snurrigt för klass 1 hundarna. Var så nöjd med alla banor i Gävle ju. Fick ett passande pris i Tierp. Ljuslykta som ser ut som ett garnnystan. Jag tog med den till slöjden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar