måndag 5 september 2016

Fixar dag

Eftersom jag jobbat och varit borta på lördagen så var det läge för en massa olika saker denna söndag. Först var vi och letade rätt på ett älgpass som Stefan ska ha, ett pass som varit med i alla år men som han aldrig varit till. Han har jagat sedan mitten på 80-talet. Hundarna var jätteglada att få gå i ny skog. Jag tycker inte det är så roligt längre med tanke på att man vet hur mycket Björn vi har. Förr tog vi ofta bilen och gick på andra ställen, oftast Olle och jag. Vi har nog gått varje delsträcka av Hälsingeleden och bestigit varje berg. Vi hade tur och hittade på passet ganska snabbt. Det låg faktiskt en älg där uppe när vi kom, det är otroligt fin skog där på bergssidan. På digerberget precis till höger om gamla skidbacken om man ser från oss. 

När vi kom hem satte vi upp nya strålkastaren på garaget och bytte två utelampor. Varav den ena var på knuten så jag fick åka skopa. Var till gula kontoret och hämtade gamla datapapper som jag ska ta till jobbet. Pappa var med och gick runt, det är liksom synd att det där stället står tomt. Finns massor med fina grejer och mycket skräp där i alla fall. Krattade och körde undan äpplen, var upp till fåren och hamlade och vattnade. Sedan städade jag och gjorde räkmackor till middag. Då blev gubben glad i alla fall.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar