söndag 10 februari 2019

Ännu en vecka

Veckan som var blev ännu mer intensiv än den förra. Kurs på måndagkväll, APT på tisdagkväll och en träff (äntligen) med vänner på onsdagskvällen. På måndagen hade det äntligen slutat snöa. Innan dess så kom det ju nästan en meter snö på några dagar. Var och skottade fram Hallen varje morgon liksom. Det går inte längre att ta sig till skogen.  Det har bara gått och gå efter plogade vägar. Tur vi har sågen där man kan gå, där har det i alla fall varit uppologat. På kursen hade jag återigen tur att både Elna och Sara kunde vara med. På tisdagen snöade det igen och på onsdagsmorgonen när vi skulle ha bandyturnering var det riktigt kallt. Vi körde ändå och fram på dagen blev det varmare. Hann både äta och rasta hundar innan jag drog till Bollnäs för en dejt med Helen och Liza. Såklart blev det sent men klart värt ändå att äntligen få till. Fick lite fler grejer jag beställt (apporter till Hallen) och en grej som jag inte beställt också. Det var en jubileumsgrej från SBK för att vi hade jubileum i somras. Klubben fyllde ju 70 år men förbundet 100.
Jag hade ju ropat in lite grejer på en auktion, bord och rallygrejer, eftersom de inte kunde skicka grejerna så la jag ett bud på osålda objekt också. Fick massor med prylar för en liten peng. Det var lugnt ända till när vi skulle åka på fredag morgon. Det snöade galet mycket, gubben hade inte tid att hänga med egentligen, men han vågade ju heller inte låta mig åka själv. Så vi åkte men beslutade oss för att skippa vagnen upp, vi hyrde ett släp i Östersund i stället. Det blev en lång dag innan vi kunde packa upp det sista vid Hallen. Klockan var närmare 23 innan vi var klara. Vi stannade i Åsarna också och åt samt shoppade lite också. Handlade lite åt Stefan som fyller år i helgen. En helg som kommer att vara fullspäckad den med såklart 😉













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar