onsdag 13 mars 2019

Tävlat i lydnad

Tänk att vi faktiskt gjorde det, ställde upp på den där lydnadstävlingen. Jag var faktiskt inte ens nervös och det var mest skoj. Trots att hunden var smått vild och höll på att explodera så gick det ändå bra. Linförigheten var katastrof då han studsade och grejade och jag blev s sur att jag bara inte släppte tävlingsgrejen och pratade med honom som på träning i stället. De gjorde jag i transporten efter sättande, då jag plockade upp honom. Viskade lite bra, yes och kontakten var 100 %. Det hade varit värt de dubbelkommandona på att ha honom med sig från start. Fixade alla andra moment utom apporteringen fint. Han klev upp och smög efter mig när jag la ner apporten så vi fick inte ens testa den. Satt kvar i alla andra moment och nedraget på fjärret berodde på att han inte satte sig upp. Vi som har tränat sååå mycket på att han ska ligga kvar till kommenderingen. Så det var ju ändå ett bra avdrag. Roligast var att det gick så bra för våra träningskompisar Jonna och Sara. De fick jättefina poäng, sååå roligt!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar