fredag 29 mars 2019

Tävlat

Vi drog iväg på tävling syrran och jag. Till Söråker och SAgIK Mitts tävlingar. Älskar de där tävlingarna då upplägget är block så man bara springer som en dåre hela tiden. Man värmer alla innan och sen kör man för att gå av dem efteråt. Den enda nackdelen är väl att man inte hinner fika 🤗 och att jag har tre olika hundar. Jag hinner inte lära mig en massa olika vägval så jag får kompromissa lite. Det blev Uno som blev lite lidande då han fick gå den väg jag vet passade brudarna. Nu vet jag inte om det hade så stor betydelse för han var ändå mer vild än tam. Vi fick inte till något felfritt lopp men vi fick en del placeringar ändå. De gjorde mycket fina grejer och jag fick testa både in och tunneldiskriminering så jag var nöjd. Sara filmade alla lopp utom ett av Vies, kul! Bonzo gick så himla bra och nollade två lopp, han kom 2:a i båda. I ett lopp fick de en löjlig 5:a för Sara slarvade lite på ett ställe. Så himla duktiga både Sara och Bonzo som nästan aldrig tränar. Sist vi for och tävlade då rök ju Vie och salsa ihop och Sara hamnade på akuten. Så bara det var ju skönt, att vi slapp alltså 😂 Kul att träffa lite agilitykompisar igen och väldigt road av hur vissa försöker låtsas att de inte ser oss. Fatta hur svårt det är i den lilla trånga Hallen. Det blir inte riktigt samma som när man kan sitta ett helt gäng och låtsas att man inte ser vissa eller komma i flock. Jag har beskrivit de där som ett lämmeltåg som bara helt sonika gör samma som den som går först. Hur dumt det nu än är och helt oifrågasatt också. Men för mig är det väldigt skönt att slippa höra på deras skrik och skränande. I samma veva dyker det upp minnen på fejjan om att jag skurat sandsäckar och jag vet vilka som hade använt dem. Och inte var det i alla fall jag. Typiskt mig att vara snäll och hjälpsam liksom fast det var ju innan de sa att det var jag som gjorde att de inte trivdes på klubben 😂 och innan jag visste vilka puckon jag hade att göra med. Vad tråkigt livet hade varit ändå utan att allt det där hade hänt. De roar mig fortfarande väldigt ofta 🤪




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar