söndag 26 maj 2019

Helgen

Så blev det äntligen helg, jag brukar inte ha något alls emot och jobba men den här veckan var jobbig. Om det nu var all oro eller allt stök för att komma in i rutiner med Vie vet jag inte. När fredagen kom som också var lång eftersom jag stängde så gick luften helt ur mig. Jag ville knappt lämna gården. Nu blev jag tvungen att hämta laddaren som jag glömt på jobbet och då släpade Stefan med mig att handla på en gång. Därefter försvann hela helgen i en kaotisk hjärnröra då jag blandat mina aktiviteter mellan datajobb, Vietid, promenader och landslagsuttagningar på liven. Datajobb i form av funkislistor som ska uppdateras på distriktets hemsida, klippa och klistra som inte kräver tanke. Matsedel och veckoblad likaså och en uppdatering av klubbens sida. Skönt med sådana göra uppgifter när den kreativa delen av hjärnan inte är med. På söndagen var Stefan till Stockholm på kalas så då kände jag mig som ensammast i världen. Vi hade tänkt ses och valla lite och så blev det inte nåt. Orkade knappt uppmärksamma mor på morsdag. En dag man helst glömmer. Tog en promenad och träffade på lite folk och sedan tittade Pia förbi med en snufflemat som vi kunde få låna. Så snällt att tänka på oss, Salsa testade och gillade den. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar