tisdag 7 maj 2019

Skön känsla

Det är så skönt att redan i början av maj vara klar med krattning och stängning. Har inte ens behövt slösa på några semesterdagar i år ju. Vi stängde det sista i helgen och gick ner mot ån. Usch vad bävrarna har förstört där nere. Trots att vi flyttat upp staketet säkert 20 meter så är det blött i några av fållorna. Det är liksom inga små träd de har fällt heller. Emil var hemma några dagar förra veckan eftersom han fixade pass. Vi hann knappt ses dock eftersom jag jobbade på torsdagen, vi grillade i alla fall på kvällen. Jonas kom också. På söndagen var jag anmäld till lydnadstävling i Edsbyn men eftersom Uno väckte mig innan klockan ringt genom att hoppa upp i sängen och kräkas så for vi inte. Vi har ju tränat lite dåligt också om jag ska vara helt ärlig. Det blev en heldag i fårhagen i stället. Först var Helen hit och knådade mina vrångskallar ett tag. Salsa fick också vara med på ett hörn. På kvällen sen for Vie och jag iväg till Helens får. Nu var hon supertaggad direkt från början, så roligt att se! Gulliga söta Vie. Vädret har blivit kallare och det har kommit lite regnskurar också. Det var nästan nödvändigt om vi inte skulle ha torkat bort. Salsa har fått låna Unos täcke eftersom hon är klippt och fryser lite. Har sålt mitt gamla tält och har en auktion på gång på hamla hinder på klubben. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar