söndag 5 maj 2019

Härliga hektiska vår

Förra veckan var konstig då det var röd dag mitt i, 1:a maj på onsdagen. Då hade vi tunnelrace i Hallen, det var supermysigt och det dök upp 20 stycken. Liza hade ritat banan och det gick superbra allt. Det var en mysig dag med kämpande förare och gulliga hundar. Vi lunchade på Hambo eftersom Emil kom med tåget då. Jag var till Hallen efteråt och körde banan med alla tre, Vie var bäst. På sista april (dagen innan) struntade jag i majbrasor och annat och for till Helen och vallade. Så kul att se hur fort Vie tände till på fåren. Hon är så fin, tror hon växte 1/2 meter när vi var där. Efter att Helen var hit och vallade in mina så har vi också kunnat pilla lite själva. Dagarna har varit härliga med promenader blandade med nytta. Jag plockar lite staket nere vid sågen. Vi har också stängt en del. Det känns verkligen som om det är ovanligt under kontroll ändå. Färdigkrattat, agiltybanan ute och snart färdigstängt. Det känns superbra att faktiskt ha lite tid till annat också. Det har vi nästan aldrig haft förr. Har också shoppat loss, tyckte jag behövde ett nytt fint turkost tält. Sele till Vie och Eva-Marie V bok. Har även köpt mig ett par nya springskor fast de har jag inte köpt av Hansesgården. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar