lördag 27 april 2019

Påsklov

Har gjort allt det här lovet. Haft semester, jobbat utanför barngrupp, i barngrupp och varit sjuk. Liksom hann med allt på fyra dagar. En dag ägnade jag åt en massa nyttigheter vid slöjden. Körde dit möbler och körde vissa därifrån. Tog dit två av hyllorna jag fick på auktionen i Östersund. Märkte upp massor av lådor inne i förrådet på träsidan och städade. På torsdagen körde vi fångarna på fortet, kokade typ 14 påsar nudlar som gått ut och hade som ”maskar” men sen på fredagen vaknade jag med jordens huvudvärk, kallsvettades och mådde illa. De fixade så jag kunde vara hemma och vila, snälla kollegor man har. På tisdag och onsdag var Helen och Kiwi här och knådade fåren lite. De flesta har ju knappt erfarenhet av hund så jag har inte vågat med mina. Dels med omtanke om Vie och dels med omtanke om fåren (om jag skulle använda salsa 🤪) Dock har vi varit ut och tränat lite efter att Kiwi varit här. Salsa har varit riktigt duktig och framförallt sansad. På onsdag eftermiddag var jag till Sandviken med Uno också för en träff med Ove Lind. Det var riktigt bra att få en annan vinkel på det. Har ju gått hos Ann som är sjukgymnast och Ove är kiropraktor. Lite olika ser de nog på saker, Uno slarvar ju alltjämt med sitt bakben i gallop ibland. Han var ganska säker på att det kom från ryggslutet så nu har jag fått lite fler övningar jag kan göra. Har ju redan en del jag kör från Ann. Hur som helst så har det varit en härlig vecka (med undantag för fredagen då) med ett väder som gör att man bara vill vara ute. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar