lördag 6 april 2019

Flätat

Råkade fläta håret en fredag och kommer på jobbet och Helena säger åt mig att ”du ser ju ut som Greta” Samma eftermiddag går jag förbi en hög med flis, det är en del av den brandskadade skogen från branden i somras. Gick också förbi vårt förråd som rasade under snömassorna ifjol. Båda är nog spår av klimatförändringar. Tänkte på det där med Greta då att jag verkligen gillar det hon gör. Jag är väldigt imponerad på att det finns unga som engagerar sig på det sättet. Nu är ju jag lärare så jag kan ju inte direkt skolstrejka och det vore ju dumt om jag uppmanade mina elever till det. När jag i fredags flätade håret igen och berättade för mina sexor att jag gjort det lite för att uppmärksamma Greta Thunbergs arbete så säger de att de gärna skulle strejka men att det inte går för på fredagen har de ju musik. Älskar dem 😍








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar