tisdag 23 april 2019

Är avund svaret?

Det dyker upp osannolika minnen på Facebook hela tiden. Osannolika på grund av att det kommer aldrig ske igen. Vissa personer kommer jag inte nämna i mina framtida minnen. Ganska många personer faktiskt om jag räknar efter för runt omkring 1+5 irrar det runt ett antal fler som inte verkar kunna tänka själva. Hur som helst så kommer vi aldrig mer ses på en träning eller kurs. Vi kommer verkligen inte dela hotellrum eller resa någonstans (som på ett VM) Jag blir provocerad av de där minnena fast jag egentligen bara borde vara glad att jag slipper människorna. Men det retar mig för jag tycker det är drastiskt med tanke på vad jag ska ha gjort. Herregud! 😱 anmält mig som ansvarig för hinderparken🤣😂 bäst man säger upp bekantskapen. 

Men så kom agilitypodden och i ett avsnitt där de pratade om sociala medier, prestationsångest och att jämföra sig med andra så pratade de också om avundsjuka. Sedan var det också ett avsnitt om ett gäng som startar en aktivitetsgrupp för att bygga Hall. Kom och tänka på det konstiga som hände när vi byggde Hallen. Det var nämligen samma folk som betedde sig märkligt då. Vi var ju tre agilityaktiva i klubben som gick samman, bildade en förening och byggde, hösten 2011. Bygget av en inomhushall mottogs med stor glädje över hela mellersta Norrland då när vi byggde. Men i de egna leden knorrades det. Klubbträningarna skulle då inte vara där för man kunde ju inte gynna någon privat. Men att hyra in sig i ett ridhus hos en person utan någon som helst anknytning till klubben, det gick bra. Hallen fanns det mest bara fel på. Det var fel för det var för långt bort och man kände sig stressad när man bokade där. Skylla det på hallen när man bokat för kort tid 😂 Dessutom försökte någon lägga skulden för en skada hos hunden på Hallen, det var för litet så man kupnde inte värma upp 😂 Att det vid kurstillfället var -27 grader ute var inget man tänkte kunde spela in. 

Vi pratade ganska mycket om det där då, att vi tyckte det var så konstigt. Att de hittade så mycket fel, vi som bara har älskat den sen dag 1. Vi skulle i alla fall bli väldigt glada om någon annan byggt en Hall som man kunde hyra. Det var ungefär samma folk inblandade då som nu och det var då jag kom på att det antagligen bara handlar om avundsjuka. Alltihop! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar