onsdag 15 maj 2019

Shit

Tiden bara rusar iväg nu och det händer stort och smått hela tiden. Våren kom lite av sig när det blev betydligt svalare igen och regn, väldigt välbehövligt sådant. Det var extremt torrt innan. Har inte alls tränat så mycket agility pgr av det, tappade sugen och hatar och frysa när jag tränar hund. Var till hundhallen en dag när det var vidrigt ute bara. Det tar emot liksom emot att vara inne i alla fall. Vattennivån är också återställd i sjön nu. Förra lördagen var det städdag på klubben och jag var upp en snabbis. För sedan for Anna och jag till Stocholm på Moneybrother. Fick ju det i födelsedagspresent av mina systrar i december. Sara blev tyvärr inte med. Vi parkerade och käkade hos Magda i Bergshamra. Det var kul och se hur de bodde och smidigt att ta sig in till dramaten med t-banan liksom. Det var en mysig show där han sjöng sina låtar från senaste albumet men också agerade mycket. Det var riktigt roligt faktiskt då han verkligen bjöd på sig själv och drev med sitt ego. Kom hem före halv ett på natten. På söndagen var det lydnadstävling först, Uno var ovanligt koncentrerad tyckte jag (det tyckte inte domaren 😂) men så har han ju inte sett Uno förr. Han blev frustrerad över att jag slarvade bort poäng genom att t ex berömma innan momentet var slut. Det kunde ju inte domaren veta att det var något jättestort att Uno plockade upp apporten och tog den till mig. Sedan blev det missförstånd på hoppet också men det fick han ju en tia på förra gången vi tävlade. Levererade lite hinder som klubben sålt. Superbra att få in 6500 på gamla hinder ju, Plockade ut lite nytt i stället. På eftermiddagen var Helen hit och både Vie och Kiwi fick valla lite. Vie var jätteduktig och mäktade med både att flytta dem och vända dem. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar