lördag 28 juni 2014

Spelar igen

Hade inte tagit i varken gitarr eller piano på nästan tre veckor. När det här med Olle hände så var vi mitt i värsta reptiden inför sommarshow och skolavslutning. Jag har inte förmått mig att ens packa upp gitarren som har legat i köket sedan dess. Nu sitter jag och sjunger gamla ballader och har gett mig den på att transponera dem och sjunga i olika tonarter. Kanske hjärnan behöver jobba med nåt inte vet jag. Grejen är att mina lärare på SMI skulle bli imponerade på vad jag kan. Fick en länk till en sån fin låt på danska av en vän på fejjan. Den är numera översatt till svenska och finns i en hälsingeversion hemma i mitt kök.

Annars verkar det komma jobbigare dagar med typ tre dagars intervaller. Igår gjorde jag massor med saker, dammsög bilen och fixade med hage hos fåren. Vi bestämde att vi inte ska släppa ut några småkvigor i år, det var bara typ 5 stycken som var stora nog och det känns som mycket besvär för lite. Fåren fick därmed tillbaks en stor del av sin hage. Kovo fick ställa in dom i fållan, Salsa fick ett litet kort närarbetspass och Uno var upp två gånger och smakade på dom. Annars var gårdagen en sån där dag med mycket skit, när liksom allt händer. Tre tråkiga grejer som hände. 1. Jag öppnade frysboxen som vi har ute i stallet och då hade den gett upp. Vi hade ju inte så mycket i den kanske 5 kg älgkött, lite blåbär och älgklövar. Men det luktade inte mumma och var ganska svårt att torka ur. 2.Sedan startade inte kaffebryggaren heller så det var bara och åka till hundhallen och låna den där, jag orkade inte bara åka och köpa ny. 3. Zeb skulle hoppa av landgången när han skulle gå ut i hundgården och måste ha vrickat sig. Skrek till och har haltat ganska rejält efter det. Stackars gamla stövare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar