tisdag 9 december 2014

Soffa, kalv och bus-Uno

Vi har haft vår hörnsoffa i säkert 15 år men nu har jag köpt en ny. Den kom i dag och Emil hjälpte mig att bära ut den gamla och in den nya. Lite trist att kasta ut den gamla eftersom pappa hade gjort den. Jag har sytt massor med soffor i det där mönstret när jag jobbade hos far. Emil och jag funderar på att skruva ihop så det blir en trea upp till översta våningen. Tre dynor som inte är helt nedsuttna och hela fodral ska vi nog kunna hitta. Den soffan vi har där är inte helt bekväm. Måste köpa lite nya kuddar bara till den nya nu. 
Helgen avlöpte med jobb fast vi blev bjudna på mat av storasyster på lördagskvällen. Skönt att slippa tänka på det när man kommer in sent. På natten fick vi en kalv. Det var en kviga som var väldigt lik sin mormor. Det är lite tråkigt nu när det inte spelar någon roll vad det är för sort på dem. Ingen som föds nu ska någonsin bli mjölkkor hos oss. Förr har man liksom alltid tyckt att det varit extra kul med kvigorna som man vetat ska vara kvar. 
Igår var jag jätteseg när jag kom in från ladugården så jag till och med somnade. Vaknade av att Uno låg och kikade på mig med nosen på mina ben, så himla söt. Igår var det faktiskt några plusgrader så jag passade på att ta undan en tunnel som hade frusit fast ute. 
I morse när jag vaknade så hade Uno ätit upp Snoddas ögonsalva. Hittade en hopknölad tub bara, fick ringa veterinären som fick ringa in nytt recept. Hon börjar nog bli ganska trött på oss nu. Beställde tid för borttagning av stygnen också.  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar