måndag 4 april 2016

Helgen

Har jobbat i ladugården och konstaterar att på 4 stök hinner jag borsta alla kossor. Vi måste nog ha världens bortskämdaste kor vi. På lördagen tappade jag bort Uno i skogen. Han fastnade väl i någon god doft. Men jag hann ju föreställa mig det värsta innan jag hittade på honom igen. Jäkla hund å skrämmas så. Sedan var Emil med mig och handlade. På kvällen kollade vi på Bäck sista dagen. Gubben höll sig vaken hela filmen också, liksom på hockeyn dagen innan. Emil tittade på NHL istället och Jonas var på fest. På söndagen var vi till Anna och åt lunch. Firade både Annas, Noras och Gretas födelsedag. Toppen! För då slapp jag göra mat vilket tar mer tid av dagen än man tror. Skjutsade Emil till bussen vid Tönnebro på kvällen det blir tomt och konstigt varje gång jag lämnat honom. Nu kanske han blir kvar ända till juni. 

Mysigt vi har det på bordet i fikarummet i ladugården. Bäst är ju "Den ädla Koranen" som han fått i present av mannen som brukar cykla hit. Det är del 30 så det betyder att det finns 29 före. Undrar hur många efter? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar