söndag 10 april 2016

Vår

Är det något som är bra med regn så är det att det biter på snön. Efter de två dagarnas regn i veckan så är skogen i princip snöfri nu. Idag har jag börjat kratta men satte även upp lite hinder och slalomen. Tjoho nu är det ändå vår. Även om man undrar ibland. Igår var jag ledig och for till Leksand med Salsa och Uno. Då snöade det på vägen dit och kallt var det i ridhuset också. Vi hade inte särskilt mycket som blev rätt. Salsa diskade tre av fyra och Uno slog till med en dubbeldisk. Men han var med mig, var glad och sprang fort. I agilityklassen gick han ur slalomen med två pinnar kvar. Det var ganska många som gick ur där, för slalomen gick ut mot väggen och sedan var det en tunnel som drog efter också. I hoppklassen missade han däcket som var hinder 2 på en raksträcka. Han satt fort i tunneln som var hinder tre om jag säger så. I Leksand kände jag igen mig för där hade jag varit med Sara när hon tävlade fälttävlan förut. Kommer ihåg att de hade en jättefin terrängbana och att Settan gick som en raket där. Satte mig och vilade idag och fick en grå gammal hund i knät. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar