söndag 24 april 2016

Usch

Det är då ingen vidare vår vi har, med allt som borde göras så känns det ganska stressande faktiskt. På fredagen försökte jag verkligen men det gick inte ens att kratta för så mycket blåste det. Bara att ge upp och gå in och stryka inne i värmen. På kvällen var jag i ladugården i alla fall och där var det varmt och skönt som vanligt. På lördagen for Uno och jag till Sundsvall (Söråker) på tävlingar, världens bästa upplägg med banvandring kl 9 och sedan tre lopp samma storlek på raken. Så skönt, Uno var väl skapligt med på banan i alla fall. Det blev disk i alla loppen, i det sista gick han riktigt bra faktiskt. Tog kontaktfält och satte slalomingången perfekt, då var han dock redan diskad innan start. Han backade nämligen och kröp ur halsbandet och travade glatt in till Carina som dömde. Var färdig vid 11 så jag hann även laga mat, promenera hundar, röja bort en del ris från våra nedtagna björkar och gå i ladugården. Eftersom det bara var jobbigt och varierat väder så bestämde jag att jag skulle åka även på söndagen. Då var han faktist riktigt duktig och gick runt i tvåan loppen. Mest synd på det andra då han gick in andra pinnen i slalomen och fick en femma. I sista fick han 15 fel men kom trea så vi vann ett paraply. For hem, åt mat och lurade gubben att ta ner de gamla irisbuskarna. Det går liksom inte att kratta bort fjolåret på dem. Blev en hel skopa! Gick inte nåt med hundarna men de var ute och sprang hela tiden mesans jag krattade. Jag fattar inte hur mycket energi Uno har. Han springer liksom hela tiden och lägger fotbollar och grejer framför fötterna på mig så att jag åtminstone ska råka sparka till dem. På kvällen var jag i ladugården. 

När alla andra gått från bordet :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar