måndag 20 mars 2017

Lugn söndag

Lugn och skön söndag som jag ägnade åt hundpromenad och städning. På kvällen var jag upp på klubben på agilitymöte. Småmysigt att träffas sådär och bara ljuga lite. Maggan hade gjort god soppa och Tina hade med sig värsta tårtbuffen. Vi hade lite möte också och gjorde lite nytta. För mig känns det riktigt kul att känna att man kan engagera sig lite mer. Det är liksom första gången jag ärligt kan svara att jag kan nog komma upp med röjsåg och hjälpa till. Det har varit så många år nu jag aldrig haft tid. Vårarna har ju alltid varit som värst och jag har haft dåligt samvete om jag åkt på någon tävling med hundarna. Det känns väldigt skönt att vara en ja sägare i stället för en som säger nej. Det har verkligen inte varit för att jag inte velat hjälpa till utan att tiden har inte funnits. Det är nog också därför jag känner så hårt att man måste få säga nej om man vill det. Alla har ju respekterat det när jag haft dåligt med tid. Nu är det min tid, jag kan jobba mer och engagera mig på flera håll. Ändå känner jag att jag har så otroligt mycket fritid över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar