lördag 26 januari 2019

Hatar kyla

Måndagen kom med närmare -20 grader på termometern. Hundarna varken kan eller vill gå ut, jag vet inte hur andra har det. Mina är otroligt känsliga för kyla, i alla fall när det dyker upp bara några dagar. Vet från andra år att om det håller i sig några dagar så verkar de vänja sig. Gubben och jag var till Bollnäs, jag var på mammografi och sedan lunchade vi där. När vi kom hem var vi och hämtade ved och ställde in spån. Letade bland mina kläder och blev skitglad då jag hittade min gamla Spännare mek mössa. Gick till Hallen på eftermiddagen och blev riktigt sur då de som var där innan inte kom ut i tid. Fick gå flera extra varv och det var som sagt inte skönt ute. Eftersom jag får ganska många Mail och sms om just det, så passade jag på att påminna om det. På Hallens faceebooksida, den som hade missat just den här gången bad om ursäkt och så långt var det lugnt. Men jag blev otroligt provocerad av hur en del på riktigt menar att de väl ungefär skiter i om någon annan får betala för dennes tid att ta sig in eller ut. Vad är det för fel på såna människor som bara ser sitt liksom? Jag känner en del 6-åringar som är så men det är väl ändå mer normalt men vuxna människor 🤔 väl inne i Hallen så gjorde vi lite olika saker. Glad att kunna vara där och leka lite när det är så här kallt. 

På kvällen hade jag kursstart och eftersom det var så kallt så fick alla hundarna följa med in i servicehuset på teorin. Det blev lite jobbigt för en del av jyckarna men alternativet, att sitta i bilen var liksom inget alternativ. 7 härliga hundar och ägare var det i alla fall! 
Vi hade lite praktiska övningar efteråt. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar