fredag 25 januari 2019

Undrar just

Var tiden försvinner? I torsdags träffades Helen och jag för lite träning. Hon parkerade här så vi tog en promenad till Hallen för lite hoppteknik och lydnadsträning. Uno har sååå stora problem med att koncentrera sig när Helen är med. Han satt i buren en liten stund och fastnade med klon, kom ut och hoppade på tre ben. Så väldigt onödigt. På fredagen jobbade jag länge och var väldigt seg när jag kom hem. Stefan köpte bandymatch och jag uppdaterade med bloggen med matsedel och veckoblad. Vi beställde pizza! En seg och skön fredagskväll med andra ord. På lördagen hade vi agilityträning, gick dit innan och tränade lite med Uno och Salsa. Vie var med på klubbträningen en väldigt roligt träning ännu en gång. Så himla kul att vi kommit igång. Det var allt från valpar till rutinerade med. Var en del ringrostiga förare med men det var visst som att cykla. Sedan på eftermiddagen fick jag dit och öppna porten då de ringde folk och sa att det luktade bensin i Hallen. Så tröttsamt, innan vi kom på att de ju fimpade ett rör när de la om taket. Då hade Martin hållit på med någon traktortank i tvätthallen under och all lukt landade i Hallen. Var dit vid halv tio på kvällen också och vädrade där nere också. På söndagen fick jag äntligen sova men då fick jag möjlighet att prata med Liza. Ska jag välja mellan sova och prata med Liza så vinner lizaprat alla dar i veckan. Sedan spontan bestämde vi att ses och träna lite. Vi tränade lydnad och Uno är väldigt lustig för med Liza går det bra att koncentrera sig, det är en rolig hund den där. På eftermiddagen var jag ute och halmade åt fåren och på kvällen bakade jag till min kursstart. Nånstans där så städade jag huset också. Mailat kursare också! Full helg ändå!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar