onsdag 16 januari 2019

14:e Januari

Villes dag. Det var liksom med honom mitt hundliv på riktigt satte fart. Jag minns när vi var till Adelsö och tittade på valparna och tänk vilken lång bekantskap det var starten på. Fina familjen Rosberg först och främst men även andra valpköpare. Tänk att jag sedan köpt nästan alla mina bordercollies därifrån. Den fina familjen Fia-friends som det varit så roligt att träffa på ute i landet på tävlingar. Minns de där SM:en i början då lydnaden och agilityn gick på samma med stor glädje. Ville var  ju inte bara starten på det utan starten på hela mitt hundliv. Tänk vad många vänner man lärt känna via hundarna. De jag håller av mest förutom min familj och de jag litar mest på i hela världen är vänner jag fått tack vare hundarna. Och med Ville startade allt och vi gjorde nästan också allt. Han var en så trevlig hund och jag kommer förmodligen aldrig få en lika bra. Vi får känna på en del likheter i alla fall då Uno är väldigt lik honom på många sätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar