tisdag 1 januari 2019

Nyårshelg utan ångest

Det var en konstig känsla faktiskt bara det att vi kunde tacka ja till Karlssons inbjudan om att komma dit och äta. Kommer faktiskt inte ihåg när vi sist var borta på en nyårsafton men det är längesedan i alla fall. De senaste åren har man ju dessutom trott att han nästan ska dö av stress.  Stackars Kovo ❤️ Inte heller Snoddas älskade ju smällare men han var ju inte fullt lika hysteriskt. Ingen av de andra verkar bry sig i alla fall så det är mycket skönt. Ägnade nästan hela helgen åt hundträning. Först hade vi agilityträning som Vie fick vara med på. Tog med mig alla dock då vi promenerade dit. De andra två fick köra lite smågrejer innan och jag städade också. Det var skoj med träning vi var 6 st, duktiga hundar var det också. Vie var jättecool med alla andra. Gick hem och åt innan jag gick tillbaka för en date med Helen och Kiwi. Uno var jätterolig för han skulle bara hänga med Helen. Han var sååå glad att se henne. På kvällen var vi som sagt till Karlssons och blev bjuden på jättegod mat tillagad i deras äntligen klara kök. Valparna skötte sig utmärkt och vi fick träffa Elnas valp Signe. Vi gick hem vid ett kanske och sedan tittade jag på film så somnade nog inte förrän halv fyra. Klev upp vid nio och knallade iväg till Hallen igen för lite träning med lite folk från lydnadsgruppen. Väldigt bra och träna med störning i alla fall. Trots att det svåraste för Uno verkar vara när  Erika och Helen är med 😂 tog vägen förbi Skolan och plockade upp bilen. Var och handlade sedan fixade jag lite grejer ute då det var plusgrader. Fock lös fårgrindarna som frusit fast tidigare. Ska snart ge dem ny höbal och mocka så det var bra att jag fick lös dem. Tog hundarna på en promenad och trots plusgrader var det skitkallt för det blåste jättemycket. Gjorde tacos som vi åt sent, tänkte köra lite apportering men Uno verkar helt slut så vi fick skippa det. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar