söndag 30 december 2018

Seg helg

Lördag morgon så skjutsade jag Emil till bussen och sen blir jag alltid så konstigt tom, inget hade jag inplanerat heller. Det var nog första dagen på länge jag inte hade något måste. Åt frukost och gick och la mig igen försökte bli av med huvudvärk men det hjälpte inte så mycket. Vi for till skogen efter lunch och rev ett älgpass. Det var tur det var ett skoterspår för det är vidrig snö nu att gå i. Uno röjer runt som en idiot och blir stel som han inte ha varit på jättelänge och Salsa får ont i sina tassar. Där det inte är hård skare så är det blankis, det är inte kul alls. På kvällen började vi kolla på jägarna serien och drog av fyra avsnitt på en gång. Jag som aldrig tittar på Tv. På söndagen sov jag länge och gick ut med hundarna sent också. Samma hårda och vidriga snö men nu gick vi i alla fall där det är lite upptrampat. Installerade äntligen den nya skrivaren som det säkert var snart två månader sen jag köpte. Härliga Stella var där och pratade med mig hela tiden när jag skulle läsa installationsguiden. Hon pysslade liksom lite, gjorde armband och pratade 😍 Tur hon kommer och muntrar upp oss ibland. Det var till att använda mitt splitvision liksom. Men nu kan vi skriva ut både från mobil, padda och datorer. Gjorde en testutskrift och de enda bilderna jag hade på ipaden var de när jag gjorde bandyfilmen till SM finalen. Salsa var fin Måste ju vara två år sedan det också. Stefan bjöd på middag så det blev pizza. Sedan drog vi av de två sista avsnitten på jägarna också. Vi har inte tränat något i helgen bara apporteringen (som vi aldrig kommer lära oss) i vardagsrummet. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar