söndag 2 december 2018

Händelserik hemresedag

Vi blev hämtade utanför hotellet kl 6 och då var kl bara 5 svensk tid. Reste sedan hela dagen i princip. Började med att mellanlanda i ett snöigt München. Kommer ihåg hur vi åkte på såna där band när vi skulle på VM i Luxemburg. Det var vad jag minns av flygplatsen från då och att vi fick åka buss jättelångt till flygplanet. Och att det var sjukt litet och rangligt 😂 Och att vi hade flygrädda personer med oss. I alla fall så blev vi försenade så vi kom 11/2 timme förstjent till Arlanda. Eftersom vi hade checkat in väskorna så blev det lite panik när de aldrig kom. 15.36 röck jag min väska från bandet och tog sedan rygg på Helena som sprang först. Uppför och genom två ankomsthallar, förbi biljettluckan till tågstation och nerför två rulltrappor. Galet vad vi sprang och skrek på engelska eftersom hjärnan tydligen inte fattat att vi var i Sverige 🤣 vi äntrade perrongen typ 30 sekunder innan råget rullade in. Så slut som jag var då har jag nog aldrig blivit, fick nån hosta som höll i sig nästan en timme. Vet inte om det var stresspåslaget i kombination med torr luft eller nåt. I alla fall var vi sjukt nöjda med att hinna med tåget. Annars hade det ju krånglat till nästa byte i Gävle, det hann vi ju också med nu. Stefan hämtade mig i Kila kl 18. Sedan fick jag typ städa hela kvällen och lägga om lite bandage och grejer eftersom han var skadad. Gladast att se mig var nog Salsa hon släpper inte iväg mig särskilt långt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar