fredag 28 december 2018

Resten då? Upp och ner

Julhelgen fortsatte alldeles för fort kändes det som. Hade en dipp på juldagen och kände mig ledsen hela dagen. Var upp i Olles rum och fick syn på nallen. Den som han fick första julen och hängde med överallt efter det. Det satte igång nåt som det ändå var längesedan jag hamnade i. Jag har lärt mig att det bästa är att bara låta det vara en skitdag liksom. Det var även lite grått och deppigt väder och jag bölade mest. På eftermiddagen tog jag hundarna till Hallen och tränade lite grann. Körde två små övningar och då blev jag genast gladare igen. De var riktigt duktiga alla tre, vilken tur jag har som har mina hundar. På kvällen var vi till Bymansro och förlorade stort på paketspelet. Vi har nog aldrig varit så tomhänta förr någonsin, ingen av oss vann något. Blev bjuden på tacopaj och hade allmänt trevligt. På annandagen tränade vi lydnad igen, Uno var riktigt duktig. Körde ganska svåra inkallningar och kontakt övningar. Efter det lunchade vi och for på bandy. Riktigt mycket folk och bra tryck på läktaren, Nomyrs utan Stella var med. Över 6000 var och såg matchen, vi skulle ju inte gått eftersom de förlorade i vanlig ordning. Känns som det jämt blir så när vi åker. På torsdagen kom äntligen sen nya gungan inslagen och utan skador denna gången och jag städade och strök. Har tvättat vilket jag inte hunnit på flera veckor. Det har verkligen varit en intensiv tid märker jag nu när jag haft lite tid att andas. På kvällen var vi till Anna och åt, ja eller inte Stefan då för han körde flis till tio på kvällen. Fredagen ägnade jag åt en del datajobb, uppdaterade hemsidor och började äntligen ta tag i vårens kurser. Det blev träning på eftermiddagen denna gång. Uno var lite mer okoncentrerad idag, vet inte om han blev speedad för att Lava var med. Det var även någon till ny hund om det hade betydelse, Kanske förväntade han sig något annat när Lava var där. Käkade ryggbiff med grabbsen på kvällen för sedan ska Emil åka hem igen 😞





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar