söndag 16 december 2018

Smått galen vecka

Inget är sig riktigt likt i luciatider, eller i slutet av terminen kanske ska tilläggas. Alla dagarna ruskas om och inget schema stämmer innan det är färdigt. Så mycket som ska fixas med ljus, stjärnor och kronor. Vi hade dessutom en läsdag på fredagen vilken vi såklart gick all in på. Vi har haft luciaföreställning både på skolan med de små och i kyrkan med de stora. Jag har börjat  tidigare tre dagar och torsdagen blev ju extra lång med lucia x 2. De var superduktiga både på skolan och i kyrkan. Känner mig väldigt stolt över att vara deras lärare för någonting måste jag ju ha lärt dem. Otroligt duktiga sångare i F-2 och sångglädjen är det verkligen inget fel på. De större visade så stort ansvar i kyrkan och många nya klev fram i år och läste verser och sjöng solo. Många av 3-4:orna valde också att vara med vilket för dem var frivilligt. Dessutom har vi ett i princip könsneutralt lucia då vi har flickor som är stjärngossar och pojkar som är tärnor. Ingen har funderingar på det. Är stolt över att arbeta på en skola där det inte är konstigt alls. Något som var lite nytt i år var att man dök upp som julgransdekoration då Helena överraskade oss med en gran. Några kollegor satte dit henne som stjärnan i toppen. På läsdagen fick Karin och jag jobba ihop igen då vi berättade och läste sagor under läsdagen. Vi hade byggt världens mysigaste koja med hjälp av mitt Hansesgårdentält. Flera av eleverna somnade, de känner sig bra trygga då ändå 😍 En bra men intensiv jobb vecka.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar