måndag 17 december 2018

Helgen och födelsedag

Slutade ju tidigt på fredagen och for upp till Bollnäs för att handla vin och grejer till kalaset på lördagen. Var också till veterinärstation och köpte mat till Salsa. Hann inte ut med hundarna i ljuset då heller. Har gått vråltidigt och sent varje dag nu. Det är så svart ute, har liksom tre olika ljuskällor när jag går i skogen. 
På lördagen var jag sjuk, så jäkla less. Hade huvudvärk så jag mådde illa hela dagen, låg mest i mörkret och sov. Hade aldrig orkat med något kalas, inte ens en liten promenad orkade jag. Det var kanske lika bra för det var -16 grader ändå. Så kalaset fick ställas in även detta år. I fjol kom jag ju hem på luciakvällen och hade 39 graders feber, var sedan sjuk till januari. I år blev det bara den dagen för på söndagen var jag pigg. Vi åt upp steken då i stället men det blev ju inte så mycket vindrickande när det blev på söndagen. Jonas var snäll och hjälpte till att skala potatis. Fick fina presenter också, biljetter till Hanna och Lina samt Moneybrother på Dramaten i maj. Det blir skoj! En uppladdningsbar pannlampa så nu kommer jag skina som rena rama solen i skogen. För övrigt så har jag beställt en kardmaskin åt mig i present som kom häromdagen. Nu ska jag bara få lite tid så ska jag testa och göra en fäll. 


Man behöver i alla fall inte känna sig ensam när man ligger i soffan och är sjuk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar