onsdag 19 december 2018

Tacksam

Äntligen kom Hallens bokningskalender igång igen. Så skönt att det ordnade till sig innan helgerna. Fick ägna någon timme åt att kopiera in bokningarna igen. Det kom snö så att det är ljust och fint. Riktigt fint som ett julkort så vi får hoppas det ligger kvar. På jobbet har vi världens finaste is och ungar som åker skridskor timmar i rad. På kvällen kan jag ta en promenad till Hallen och göra nåt litet som jag känner för. Igår tränade vi lite in och Uno fick köra lite lydnad. Idag körde vi mattan på gungan från sargen med T&T i vinkel. Sedan körde vi en diskriminering / kommando övning. De var superduktiga, de har inte samma bekymmer i en sån övning i alla fall. Alla tre har sina egenheter, Vie ser ingen tunnel och Uno ser bara tunnlar tex 😂
Har fått fina presenter på jobbet, av bossen och styrelsen. Karin hade köpt jättefina servetter som jag fick också. Den här veckan är det lite annorlunda saker som händer bland annat pysseldag och kortdag på fredagen. Vi avslutar med att dokumentera en hel del! 
Igår fick baggen och de två äldsta tackorna lämna in också. Han blev dålig den gamle herren så det var liksom inte så mycket att skjuta på längre. De andra var alldeles virriga sedan så jag stängde grindarna eftersom de började ränna upp till ladan. Ikväll var de mycket lugnare att stänga in i alla fall. Nu jobbar jag sent två dagar men sedan är det ledigt länge, jobbar inte förrän i januari då. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar