onsdag 13 augusti 2014

Jobbat

Nu har jag jobbat mina två första veckor på nya jobbet. Jobbar ju 60 % så det har blivit 3 dagar varje vecka. Skolan var ju helt tom så det krävs lite insatser för att vi ska komma igång nu. Datorer har vi fått i alla fall och ett trådlöst nätverk som fungerar. En vaktmästare som finns i huset och sätter upp saker man ber om typ bums. Jag kan bara säga så här långt att jag är glad att slippa det kommunala långsamma träsket. Det är klart att det är mycket jobb som återstår men det känns bra. Vi har haft som mest 10 ungar på fritids och vi har varit och badat när det varit varmt. Vi har ändå hunnit plocka upp en del av vår grejer. Den här veckan hade vi vikarie 2 dagar så vi kunde planera tillsammans med nya lärarna också. Vårt ramschema är klart och mitt också i princip. Har fått till det så att jag kan ha 6: orna själv till och med. Det är ju bra om de ska spela instrument så nu är dom bara 7 stycken. Så där kan man snacka om 1/2 klass. Har inte någon riktigt bra lokal dock och inga instrument ännu. Men det ska väl fixa sig det med. Det har i alla fall blivit väldigt fint i skolan och de har hittat väldigt fina (mest begagnade) möbler. Skolan börjar den 20:e och de ska ha invigning och öppet hus söndag den 24:e. Jag är i Södertälje och tävlar då så jag kan inte gå. Lika bra det, jag blir sjukt trött av alla kontakter ändå. Det är skönt att vara på jobbet för då tänker man inte så mycket annat än just jobb. Sedan har jag känt en väldigt stor tomhet på kvällarna. Det blir så uppenbart att han inte finns där mer och jag saknar hans sällskap lika mycket nu som tidigare. Det är bara tomt och det var längesedan jag bölat så mycket som jag gjort de senaste kvällspromenaderna. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar