torsdag 21 augusti 2014

Skolstart

Tre dagars arbete är över och skolstarten avklarad. Jag tycker att sakta men säkert börjar vi komma i ordning. Det som inte riktigt är löst är lokalfrågan för mig. När jag kom i tisdags så orkade jag inte alls ens tänka på det faktiskt. Vi hade lovdag den dagen och jag gick mellan folket och bölade. Stackars mina nya kollegor... Ungarna noterade att det var en sån dålig dag. Ungar som lever i nuet har ju liksom nästan glömt och en tjej frågade vad det var. Jo men du vet ju att min pojk.. Ja just ja sa hon och så fick jag en kram. Det var så skönt att komma dit på onsdagen och möta samma tjej som strålar. Mår du bättre idag? Jo i dag är det bättre. "Åh Karin vad roligt att det känns bättre idag nu när vi ska börja skolan och allt" skolstarten gick bra det var många jag inte träffat sedan den där onsdagsförmiddagen då vi just tränat till sommarshowen. Vi gjorde vårt fina hjärta på plan och tog en bild liksom i fjol. Sedan gjorde vi en fin tavla med allas tumavtryck på. Idag skrev vi fritidsinfo mm och jag vet inte var dagen tog vägen. Har stängt alla tre dagarna men det var bara en dag det var ungar kvar till efter 17.30. 
Så här efter 2 skoldagar känns det som att eleverna äter mycket bättre i alla fall. Det gör sitt till att alla vi vuxna sitter med och äter för både aptit och lugnet i matsalen. Profileringen känns helt rätt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar