fredag 29 augusti 2014

Strängnäs

For ju och tävlade lag med hundarna i helgen. Tävlingarna var på Södertälje BK och vilket ställe det är, stor plats för planerna och parkering. Förra året i juni så var jag och hämtade fina Uno där ju. Det var jättekonstigt att åka själv faktiskt, Sara har ju varit med hela tiden men hon skulle ju på kräftskiva. Malin fick hoppa in och köra Kajsa. Det gjorde hon väldigt bra, tror dom gjorde tre O:or och ett lopp med 5 fel på lördagen. På söndagen så var det två nollor och två disk tror jag jag. Men när dom diskade var laget redan diskat så dom loppen räknar vi knappt. Mina hundar gick ganska bra men lite för många fel drog vi på oss tycker jag. Lagen kammade hem en varsinn pinne och det betydde att Bollfors blev SM klara. I första agilityloppet blev Salsa rädd för balansen och ramlade av den som tur var verkade det gå över fort. På kvällen var jag med till campingen där de andra bodde. Dahlinarna bjöd på mat och Liza och Alex på trevligt sällskap, ja det gjorde ju Dahlinarna också förståss. Fick lite arupt avbruta då Kajsa började stöka i bilen, hon har också blivit skotträdd i sommar stackarn.
Jag bodde på scandic och hundarna skötte sig perfekt. Natten var lugn trots att det var både skott, flygplansjud och åska på G. Kajsa var jätte konstig i första klassen då det sköts, trodde nästan hon skulle springa till skogs ett tag. Malin fick verkligen slita! Bollfors fick en bonus pinne på söndagen och Hansesgården återgick till sina stolpar ur. Vi gick i all fall runt nästan alla lopp med båda lagen och det tycker jag var bra gjort av oss.


Salsa och Kajsa delar säng.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar