lördag 16 augusti 2014

Lagtävlingar

Två dagars lagtävlingar är avklarade. Efter Östersund kändes det helt bedrövligt och som att jag inte tillförde lagen ett dugg. Den känslan är helt annorlunda nu, jag tycker mina hundar har skött sig riktigt bra. Vi började i Bollnäs med 4 lopp på torsdagskvällen. Det blev två 2:a platser med pinnar för Hansesgården och en vinst ned pinne för Bollfors. Det var bara 6 largelag och två banor så det blev en snabb och intensiv tävling. Har nog aldrig haft så ont i benen efter att jag sprungit. Hade tidigare på dagen skurat i ladugården så det satt väl också i kroppen kan hända.

På fredagen drog vi iväg till Frövi vilket nog från början var tänkt som en kvällstävling men med 27 largelag och 4 klasser så började vi kl 14. Det var ändå inte klart förrän vid 21.30 och då hade vi ca 3 1/2 timma i bilen hem. Vi gjorde bra lopp i alla tyckte jag. En del löjliga 5:or som att båda gick ur slalomen i varsin klass. Salsa fick en vägran också i ett lopp. Kovo var riktigt duktig trots att jag inte kunde lämna honom då det mullrade när vi kom fram så han fick vara med hela tiden satt i kedjan när jag körde med salsa. Det var i alla fall väldigt tråkigt att Hansesgården inte fick nån pinne då vi gjorde så jäkla fina lopp. Bollfors fick i alla fall sin 5:e SM-pinne och en 6:e placering. Bara en pinne kvar nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar