lördag 30 augusti 2014

Tre jobbdagar

Jobbat i tre dagar och musik med F-2 i gympasalen kommer väl att funka. Men en ganska stor och stökig 3-4 kommer bli svårare. Usch vad jag nästan ångrar mig att jag inte sökte något annat jobb nu för det kommer verkligen inte bli bra när man inte har nånstans att hålla till eller förvara instrument för den delen. Hoppas inte jag ska stå till svars inför Skolverket. Det är lite konstigt för de har tänkt på att bygga om så att man kan ha hemkunskap nere på fritids. Man bygger för slöjd och bibliotek för det måste man ha men musiken har ingen tänkt på. Musik 1-3 går väl att ha i klassrum och gympasal men i 4-6 är det så mycket mer som krävs. Dom måste få spela helt enkelt för att ha en chans att nå upp till E betyg. Den "nya" Karin orkar inte riktigt med att bråka heller. 

På onsdagen var vi på Orn och som vanligt hade vi toppenväder. Henrik som vickade för Li som var utan röst fick hjälpa mig på min station. Himla tur det för vi bakade pinnbröd på morikan och det var inte helt lätt. Hade knappt tid att knäppa kort. På kvällen hände nåt konstigt, jag skulle jobba till 17.30 men blev kvar en timme längre då ett barn inte blev hämtat. Någon hade väl glömt att de skulle hämta verkade det som.  Så det blev nätta 1,5 timmes övertid för mig den dagen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar