lördag 30 augusti 2014

Mot helg

Har tagit det ganska lugnt i två dagar. Vi har flyttat och matat djur. I fredags var jag till Bollnäs det var en pärs för jag behövde verkligen handla en del grejer. Bland annat en ny smörgåsgrill då den gamla brann upp för Emil en kväll i veckan. Jag slog faktiskt till på ett par nya gympaskor också, inte riktigt min stil då det var mycket rosa på dom. Det var i alla fall asics och de brukar jag trivas i. Emil åkte med mig från Bollnäs och vi tog med oss Kina och Tai mat. I dag har jag bytt sängkläder och städat två våningar. Har hunnit med att träna lite hund också. I torsdags fick alla träna och sedan har Uno kört några fler pass. Vi har fått vår första kalv också. Det var en kviga som födde ute och hon fattade väl inte riktigt så en äldre dam hoppade in som reservmorsa. 

Knäppte lite kort på kvigorna vid stallet när vi var och matade dom.




Uno passade på att ligga i vår säng idag när jag städade.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar