måndag 19 januari 2015

4 hemmadar

Dom här dagarna jag är hemma går så himla fort. I fredags ramlade snickaren in och kopplade av fläkten och började fixa under köksbänken. Mitt i lunchtid så vi for till Hambo för lunch. Sedan gick jag till hallen på kvällen och tränade lite. De var duktiga, jag hade balansen uppe. Senare på kvällen så haltade salsa på ett framben. Riktigt sådär så hon inte ville gå på det. Dan efter var hon mycket bättre men haltade till i bland. Jag måste då säga att underlaget just nu inte kan vara särskilt gynnsamt med kloproblem. Det är ju så knöligt och isigt, snön smälte ju ihop i töväder. I helgen har jag varit i ladugården, på lördagsmorgonen blev vi jättesena för det var värsta halkan. Dom på rundvirke hade visst glömt att tala om att de skulle jobba. Så Stefan fick åka och sanda. Under tiden hann jag torka golven ute i ladugården och mocka tre kalvboxar. På lördags kvällen var vi till Bymansro på Sibo och blev bjudna på mat. På söndagen fick vi flytta om en del på kvällen eftersom det kom en bebis. Naturligtvis inte den som var på tur utan en annan. Det var knappt vi hann få in henne innan det var dags.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar