fredag 2 januari 2015

Nyår

På tisdagen slog det om och blev varmare igen. Över nyår var det kallast här i hela Sverige även i norr hade de regn. Jag var glad att snön bara smälte från träden men det var skapligt mycket kvar på marken. Nyårsaftonen firade vi hemma i soffan. Bara Jonas som var på fest. Middag framför Tv:n och hockey då småkronorna spelar VM passade perfekt. Stefan somnade vid halv 9, tur att Emil var hemma också. Skönt att vara hemma med Kovo också för han var knäpp redan på förmiddagen. Det var några som sköt på promenaden så han gick och trängde sig mot mitt ben hela tiden. Skönt att han inte springer till skogs i alla fall. Men han kan ju knappt kissa när man är ute. Det var riktigt härligt att slippa åka bort nånstans i alla fall. Vi kom ju in ganska sent från ladugården också samt att man ska upp på morgonen. Sent i säng blir det ju ändå för man vågar ju inte gå och lägga sig innan hunden är lugn. Strök Emils skjortor där mitt i natten. På nyårsdagen la jag mig faktiskt på soffan och vilade en stund när jag kom in från ladugården på förmiddagen.

Världens gulligaste kalv den där! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar