fredag 9 januari 2015

Nåt jag borde göra oftare

I kväll tog jag hundarna med mig och gick till hundhallen. Hade bokat 1 timme och det räckte jättebra. Alla fyra fick träna, satte upp balansen igen eftersom Uno var så rädd sist jag körde den. Salsa förstår jag mig inte på för hon sätter kontaktfälten på träning. Verkar ju veta vad jag vill av henne. Jag vill att hon stannar och har haft target där från början. Kanske man ska träna in någon ruta hon ska kliva i istället. Då kan de ju till och med öka farten ner. Hade slalomen på andra långsidan, bågar på de två första portarna till Uno. Han fixade slalomen varje gång, det var mer än vad snoddas fixade. Ingången i vänstervarvet var inte helt lätt. Men lilla Uno kan han. Det är ju så lämpligt och lagomt att gå dit och hem också. Sedan var de väldigt nöjda ikväll också. Jag ska göra det oftare nu. Lovar.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar