måndag 5 januari 2015

Kista

Vi åkte strax efter 8 på lördagen men vi hade kunnat åkt mycket senare än så. Liza kom och hämtade mig, salsa och Kajsa. Det var ju klass 2 före och vi började inte föränn vid ett. I första ett hopploppet halkade salsa jättemycket hon kom verkligen inte ihåg det sen förra året. Fick en onödig femma och det fick karin och Malin också (bara Liza som slog till med en disk) i agilityloppet fick jag 15 fel tror jag men de andra hade bara en femma var och lite tidsfel. Vi slutade på 19,79 tror jag och puttade bort några som låg trea och på pinnplats. Usch vad hårt det är ibland men för en gångs skull så hade vi stolpe in. Pinne blev det och nu fattas det bara 1 i hopp. Träffade på salsas mamma Oj-oj som var där och tävlade rally. På kvällen var vi till gallerian och åt. Liza och jag indiskt, Dahlins suchi. Bodde på hotellet vid mässan tror vi somnade vid halv tio. Helt slut! Hundarna låg stilla hela natten på sina platser. 
Dagen efter var de snabbare men vi kunde ändå sova länge, ligga och dra oss och äta frukost länge. Första var ett agilitylopp och salsa sprang först förbi balansen och sen tog hon inte nerfarter. Alla utom Kajsa hoppade balansen. Jag hade tio fel och karin och Liza 5 tror jag. Kajsa missförstod Malin vid ett hinder och sedan skällde hon mest hela banan. Fick två vägringar tror jag + att det kostade tid. Andra loppet var en hoppklass, salsa var överallt på banan och diskade sig. Kajsa och Qta gick felfritt men sedan diskade sig Nana också. Liten tröst är ju att det ändå inte räckt för det var många felfria snabba lag. Aj, aj det var ju verkligen en pinne vi behövde. For hem vid 17 men stannade på Pizza Hut i Uppsala och åt så vi kom väl hem 20.30 kanske. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar