onsdag 22 april 2015

En hel bunt

Med ungar kom med tio bussen på måndagen. Det var min gamla kollega som nu jobbar i Kilafors som kom med 19 st 1:or. Dom var jätte duktiga på att smyga och lyssna. Vi tittade på kossor, kvigor och kalvar. Sedan var vi till fåren och de är ju inte direkt de mest sociala. Jag hade i alla fall stängt in dom i fållan innan de kom. Annars hade dom ju sprungit så långt de bara kunde, nu kunde de i alla fall se dom. Ingen som vågade sig fram trots allt hårt bröd som jag fixat. Måndagen bjöd sedan på jättefint väder och jag kom igång rejält med att kratta mest är det ju att få bort all hundbajs som blir på en vinter. Satte upp lite agilityhunden men ingen fick träna. De  var ganska trötta efter den utedagen. De springer liksom hela tiden när de är ute med mig sådär. Däremot så fick Uno ett pass med fåren. Vissa gav sig på våra träd med motorsåg och andra med häcksaxen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar