måndag 13 april 2015

Lag

Packade in 3 av lagets 4 hundar i bilen och drog iväg till Askersund över dan. Det var sista chansen för laget att få sin sista SM-pinne, vi behövde 1 i hoppklass. Sara stannade hemma och skötte kossorna och Liza var hemma och firade födelsedagsbarn. Jag mötte upp familjen Dahlin som assisterade. Malin körde Nana och Erik höll i mina hundar. Det var 4 lopp för det var två agilitylopp också. Dom körde jag inte med Kajsa och salsa tränade jag lite med. I första hopploppet 0:ade både salsa och Kajsa, laget fick 5 fel och slutade 4:a med tre pinnar. I den andra hoppklassen startade vi sent jag visste att det behövdes tre snabba nollor. Salsa gick fint även i detta loppet och nollade. Tyvärr rev Kajsa ett hinder men jag tror inte vår tid hade räckt till om vi räknat henne ändå. Tyvärr fick Nana också 5 fel. Laget slutade 5:a. Sen var det bara att åka den lilla biten hem igen. Trist när det inte gick vägen men det kan ju sammanfatta hansesgårdens resultat hela detta året. Vet inte hur ofta vi haft placeringen utanför pinne. Surt! Nu ska jag ta paus med lagtävlande ett tag. Salsa har ju sina dåliga tår och det känns skönt att inte ha andra att tänka på. För hennes del så är ju hon nöjd så länge hon kan träna lite. Det är ju inte hunden som tycker det är skitkul att tävla. Jag har alltid tyckt att det har varit roligast att tävla lag men nu ska jag köra solo ett tag. Jag vill ju inte fara land och rike kring och tävla heller längre. Förra året körde jag i princip bara lagtävlingar. Nu ska jag försöka ta mig ut på någon klass 1 med Uno också. Om jag åker på nån tävling med alla klasser så kan ju salsa få köra lite också. Jag ska planera in 2-3 tävlingar i vår för Kovo också. Han går mot pension men ska om allt går enligt planen göra sin sista tävling på SM. Bollfors är ju kvalat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar