onsdag 1 april 2015

Småfolket

Jag hade inte tyckt det där med ormen var så märkligt annars. Men nu var det så här: jag berättade för förskolebarnen (4-5 åringar) hur en del grodor delar sovrum med ormarna under dvalan. Eftersom grodor är ormars favoritmat så gäller det för grodan att vakna före. Några barn fick för sig att vi skulle dramatisera det hela. Sagt och gjort! Jag fick vara groda och det var två morgonpigga ormar som åt upp mig första gången. Sen skulle vi göra om det och då skulle jag vakna innan. Jag är ju förståss groda och måste hoppa iväg när jag vaknar före. Hur som helst så håller vi på och kliver på en orm på morgonen efter. Den är nog ganska frusen för den är seg och ligger kvar på samma ställe när jag kommer tillbaks. Det är liksom -3 grader och den ligger inte ens i solen. Jag tog förståss en bild och var och visade barnen på förskolan. Jag gillar verkligen att jobba en liten stund med de mindre ibland. Men jag skulle aldrig palla med hela dagar. Tur att vi har 1- 5 åringar i huset så man kan hälsa på ibland. Ha typ musik/ rytmik med dom är verkligen nåt jag skulle tycka vara kul. Om det bara fanns mer tid....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar